Головна
 

Посилання

Сайт Президента України
Верховна Рада України
Урядовий портал
Офіційний веб-сайт Нацдержслужби України
Київська обласна державна адміністрація
Укрінформ
Листопад 2019
П В С Ч П С Н
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 28 29 30  
Середа, 27 листопада 2019


Друк

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє суб’єктів господарювання, що для обрання або переходу на спрощену систему оподаткування вони мають подати до контролюючого органу заяву про застосування спрощеної системи оподаткування (далі – Заява) до податкового органу.

Форму Заяви затверджено наказом Міністерства фінансів України від 16.07.2019 №308, і в ній зазначаються обов’язкові відомості, зокрема, місце провадження господарської діяльності (п.298.3 ст.298 Податкового Кодексу України (далі - ПКУ)).

У разі зміни місця провадження господарської діяльності відповідно до п. 298.5 ст. 298 ПКУ Заява подається платниками єдиного податку першої і другої груп не пізніше 20 числа місяця, наступного за місяцем, у якому відбулися такі зміни.

У разі зміни податкової адреси суб’єкта господарювання, місця провадження господарської діяльності заява подається платниками єдиного податку третьої групи разом з податковою декларацією за податковий (звітний) період, у якому відбулися такі зміни (п. 298.6 ст. 298 ПКУ).

Реєстрація СГ як платника єдиного податку здійснюється шляхом внесення відповідних записів до реєстру платників єдиного податку.

До реєстру платників єдиного податку вноситься, зокрема, місце провадження господарської діяльності (п. 299.7 ст. 299 ПКУ).

Формою Заяви передбачено поле 6 «Місце провадження господарської діяльності», в якому зазначається наступне:

- код за КОАТУУ заповнюється відповідно до Класифікатора об’єктів адміністративно-територіального устрою України, затвердженого наказом Державної служби статистики України від 31.10.1997 № 659, розміщений на офіційному вебсайті Державної служби статистики України;

-область, район, населений пункт;

-  вулиця, номер будинку / офісу / квартири;

-  індекс.

ФОП, яка виявила бажання здійснювати діяльність на спрощеній системі оподаткування, повинна дотримуватись вимог ст. 298 ПКУ та зазначати в заяві про застосування спрощеної системи оподаткування обов’язкові відомості, у тому числі «Місце провадження господарської діяльності».

Якщо ФОП – платник єдиного податку планує здійснювати діяльність у заздалегідь не визначених місцях (надання послуг, торгівля на виставках, ринках), то у графі «Область, район, населений пункт» поля 6 «Місце провадження господарської діяльності» Заяви зазначається: «Надання послуг на території України» та/або «Торгівля на території України». При цьому інші графи поля 6 Заяви не заповнюються.

ГУ ДПС у Київській області

Переглядів: 12
 



Друк

Головне управління ДПС у Київській області інформує, що стаття 1 Закону України від 19.12.1995 №481/95 «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» надає визначення поняття ліцензія (спеціальний дозвіл) – документ державного зразка, який засвідчує право суб’єкта господарювання на провадження одного із зазначених у Законі № 481 видів діяльності протягом визначеного строку.

Статтею 15 Закону № 481 встановлено, що оптова торгівля на території України алкогольними напоями та тютюновими виробами здійснюється за наявності у СГ всіх форм власності ліцензії на оптову торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами. Ліцензії на право оптової торгівлі видаються терміном на п’ять років уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади, зокрема, в областях, місті Києві.

Ліцензія або рішення про відмову в її видачі видається заявнику не пізніше 10 календарних днів з дня одержання зазначених у Законі № 481 документів. У рішенні про відмову у видачі ліцензії повинна бути вказана підстава для відмови.

У разі зміни відомостей, зазначених у виданій суб’єкту господарювання ліцензії (за винятком змін, пов’язаних з реорганізацією суб’єкта господарювання та/або зміною типу акціонерного товариства), орган, який видав ліцензію, на підставі заяви суб’єкта господарювання протягом трьох робочих днів видає суб’єкту господарювання ліцензію, оформлену на новому бланку з урахуванням змін.

У разі втрати або пошкодження ліцензії орган, який видав ліцензію, на підставі заяви суб’єкта господарювання протягом трьох робочих днів видає суб’єкту господарювання дублікат ліцензії. Строк дії дубліката ліцензії не може перевищувати строку дії, зазначеного у втраченій або пошкодженій ліцензії.

ГУ ДПС у Київській області

Переглядів: 11
 



Друк

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що об’єктом оподаткування для платників єдиного податку ІУ-ї групи є площа сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ і багаторічних насаджень) та/або земель водного фонду (внутрішніх водойм, озер, ставків, водосховищ), що перебуває у власності сільськогосподарського товаровиробника або надана йому у користування, у тому числі на умовах оренди (п. 292 прим.1.1 ст. 292 прим. 1 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Базою оподаткування податком для платників єдиного податку ІУ-тої групи для сільськогосподарських товаровиробників є нормативна грошова оцінка одного гектара сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ і багаторічних насаджень), з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного за станом на 01 січня базового податкового (звітного) року відповідно до порядку,встановленого ПКУ (п.292 прим.1.2 ст.292 прим. 1 ПКУ).

Базою оподаткування податком для платників єдиного податку ІУ-тої групи для земель водного фонду (внутрішніх водойм, озер, ставків, водосховищ) є нормативна грошова оцінка ріллі, зокрема, в області, з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного за станом на 01 січня базового податкового (звітного) року відповідно до порядку, встановленого ПКУ.

Пунктом 5 підрозд. 8 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ визначено, що індекс споживчих цін за 2015 та 2017 – 2023 роки, що використовується для визначення величини коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ і багаторічних насаджень) та/або земель водного фонду (внутрішніх водойм, озер, ставків, водосховищ) для цілей оподаткування єдиним податком ІУ- тої групи, застосовується із значенням 100%.

На офіційному вебпорталі ДФС за посиланням http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/364121.html розміщено повідомлення, що листом від 04.01.2019 № 22-28-0.22-125/2-19 Державною службою України з питань геодезії, картографії та кадастру надано інформацію про щорічну індексацію нормативної грошової оцінки земель та додатково поінформовано, що наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 16.11.2018 №552 «Про затвердження технічної документації із загальнонаціональної (всеукраїнської) нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення» затверджено відповідну технічну документацію. Наказ №552 набрав чинності з 01 січня 2019 року

Оскільки нормативна грошова оцінка земель є базою оподаткування для платників єдиного податку ІУ-тої групи, її зміна впливає на розрахунок суми податкових зобов’язань на поточний рік.

Переглядів: 11
 



Друк

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє що  пунктом 1 частини першої ст. 4 Закону України від 08.07. 2010 № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄВ) є роботодавці – ЮО та ФОП, зокрема ті, які використовують працю інших осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством про працю, чи за цивільно-правовим договором (крім цивільно-правового договору, укладеного з ФОП, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань).

Роботодавці, які використовують працю інших осіб на умовах трудового договору (контракту) чи за цивільно-правовим договором (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем) сплачують ЄВ за найманих працівників із сум нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України «Про оплату праці», та сум винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами (част.1 ст.7 Закону №2464).

Водночас, частиною першою ст. 10 Закону № 2464 визначено, що громадяни України, які працюють або постійно проживають за межами України, мають право на добровільну сплату ЄВ на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування.

Таким чином дохід, отриманий фізичною особою за межами України, не є базою нарахування ЄВ. При цьому громадяни України, які працюють за її межами, мають право на добровільну сплату ЄВ, у разі заключення договору про добровільну участь у загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванні.

ГУ ДПС у Київській області

Переглядів: 10
 



Друк

Головне управління ДПС Київській області інформує суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції готівковими коштами (платіжними картками, платіжними чеками, жетонами, тощо), що у 2020 році Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» щодо детінізації розрахунків в сфері торгівлі і послуг» від 20.09.2019 №128-ІХ (далі - Закон №128) пропонує альтернативи щодо виду застосовуваних РРО, тобто, можна буде використовувати як звичайний (класичний РРО) так і програмний РРО.

Програмний РРО — це програмний, програмно-апаратний або програмно-техніч­ний комплекс у вигляді технологічного та/або програмного рішення, що використовується на будь-якому пристрої та в якому фіскальні функції реалізовані через фіскальний сервер контролюючого органу і який призначений для реєстрації розрахункових операцій при продажу товарів (наданні послуг), операцій з торгівлі ва­лютними цінностями в готівковій формі та/або реєстрації кількості проданих товарів (наданих послуг), операцій з приймання готівки для по­дальшого переказу. Контролюючий орган (ДПС) за­безпечує безкоштовне програмне рішення для використання суб’єктом господарювання програмного РРО- ця норма передбачена Законом №128- ІХ.

Всі розрахункові операції реєструватимуться на фіскальному сервері ДПС, тобто, кожному розрахунковому документу, створеному програмним РРО, присвоюватиметься певний унікальний номер (код).

Фіскальний номер електронного розрахункового документа, електронного фіс­кального звіту та електронного фіскального звітного чека — унікальний код, що формуєть­ся реєстратором розрахункових операцій або фіскальним сервером контролюючого органу та присвоюється електронному розрахунково­му документу, електронному фіскальному звіту та електронному фіскальному звітному чеку під час їх реєстрації.

Функція щодо збереження інформації про розрахункові операції забезпечується ДПС - це зазначено у визначенні поняття фіскальний сервер контролюючого органу - програмно-технічний комплекс, через який реалізується фіскальна функція та який здійснює реєстрацію програмних реєстраторів розрахункових операцій, електронних розрахункових документів, електронних фіскальних звітів та електронних фіскальних звітних чеків, збереження даних щодо проведеної розрахункової операції у системі обліку даних РРО, обробки та надання доступу до інформації про розрахункові операції, проведені з використанням програмних РРО, а також інтеграцію з програмними РРО через програмний інтерфейс (АРІ), розміщений у відкритому вільному доступі.

Реєстрація електронних розрахункових документів, електронних фіскальних звітів та електронних фіскальних звітних чеків - це:

а) присвоєння РРО у процесі виконання ним фіскальних функцій фіскального номера електронному розрахунковому документу, електронному фіскальному звіту та електронному фіскальному звітному чеку, що створені таким РРО, із збереженням даних щодо виконання розрахункової операції у фіскальній пам’яті таких РРО;

б) присвоєння програмним забезпеченням фіскального сервера контролюючого органу фіскального номера електронному розрахунковому документу, електронному фіскальному звіту та електронному фіскальному звітному чеку, що створені програмними РРО, із збереженням даних щодо виконання розрахункової операції у системі обліку даних РРО.

ГУ ДПС у Київській області

Переглядів: 8
 



Друк

Головне управління ДПС Київській області звертає увагу суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції  готівковими коштами, на новації в застосуванні реєстраторів розрахункових операцій,  що  очікують їх у 2020 році.

Так, нові закони, що стосуються сфери застосування РРО -  Закони України від 20.09.2019 «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» щодо детінізації розрахунків в сфері торгівлі і послуг» № 128-IX та «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо детінізації розрахунків в сфері торгівлі і послуг» № 129-IX від 20.09.2019), надають можливість використовувати замість традиційних реєстраторів розрахункових операцій   спеціальні програми, призначені для реєстрації розрахункових операцій. Таку програму можна буде встановити на будь-який гаджет, у тому числі  смартфон чи планшет. Водночас, за бажанням СГ, він зможе використовувати традиційний реєстратор розрахункових  операцій.

Закон прямо зобов’язує контролюючий орган забезпечити безкоштовне програмне рішення для використання суб’єктом господарювання, при цьому безкоштовним буде як  встановлення самої програми, так і її підтримка. З цією метою буде розроблено  програмне рішення для програмних реєстраторів розрахункових операцій.

Водночас, розширюється сфера застосування реєстраторів розрахункових операцій, так з 01.10.2020 застосування РРО стане обов’язковим у тому числі для:

фізичних осіб-підприємців – платників єдиного податку другої, третьої та четвертої груп, які здійснюють:

- реалізацію товарів (надання послуг) через мережу Інтернет;

- реалізацію ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння;

- роздрібну торгівлю уживаними товарами в магазинах (секондхенд);

- діяльність ресторанів, кафе, ресторанів швидкого обслуговування, якщо така діяльність є іншою, ніж визначена у п.11 ст.9 Закону про РРО;

- діяльність туристичних агентств, туристичних операторів;

- діяльність готелів і подібних засобів тимчасового розміщення;

- реалізацію текстилю (окрім реалізації за готівкові кошти на ринках);

- реалізацію деталей та приладдя для автотранспортних засобів відповідно до переліку, що затверджується КМУ.

Наразі застосування РРО є обов’язковим незалежно від групи єдиного податку та обсягу річного доходу при  здійсненні реалізації технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, реалізації лікарських засобів та виробів медичного призначення, роздрібному продажу паливно-мастильних матеріалів в ємностях до 20 літрів та діяльності, пов’язаної з роздрібним продажем пива, сидру, пері (без додання спирту) та столових вин.

ГУ ДПС у Київській області

 

Переглядів: 10
 



Друк

За повідомленням в.о. начальника ГУ ДПС у Київській області Ореста Вітика, наразі на обліку в територіальних органах податкової служби регіону знаходиться 174 тисячі платників. У порівнянні з січнем-жовтнем 2018 року, кількість суб’єктів господарювання збільшилась на 4,7 тисячі платників або 2,8%. «Переважна більшість – це фізичні особи-підприємці - 57,6%  або 100,2 тис.,  а питома вага юридичних осіб становить 42,4% або 73,9 тисяч платників», - зазначив очільник податкової служби області. «Динаміка  у зростанні кількості суб’єктів господарювання сприяє створенню нових робочих місць, забезпечує самозайнятість працездатного населення Київщини та, звичайно, позитивно впливає на наповнення бюджету як Державного, так і місцевих».

Станом на 01.11.2019 року започаткувало власний бізнес понад 17 тисяч суб’єктів господарювання. Із них 2,9 тисячі юридичних осіб та 14,1 тисяч фізичних осіб – підприємців. Приріст платників податків у порівнянні з минулорічним показником становить 0,8% або 132 платника.

Зазначається ріст у 8,2% або 17,9 тисяч платників єдиного внеску у порівнянні із показником 2018 року. Наразі реєстр платників налічує 236,8 тисяч суб’єктів: 72,6 тисяч юридичних та 164,2 тисяч фізичних осіб.

ГУ ДПС у Київській області звертає увагу платників, що взяття на облік за основним місцем обліку відокремленого підрозділу іноземної компанії, організації, у тому числі постійного представництва нерезидента, у контролюючому органі здійснюється після належної акредитації (реєстрації, легалізації) такого підрозділу на території України.

Для взяття на податковий облік постійні представництва нерезидентів зобов’язані звернутися протягом 10 календарних днів з дня їх державної реєстрації (акредитації, легалізації) в установленому порядку або до початку провадження господарської діяльності, якщо така реєстрація не є обов’язковою згідно із законодавством, до контролюючих органів за своїм місцезнаходженням та подати заяву за ф. № 1-РПП та наступні документи:

1) якщо постійним представництвом нерезидента є відокремлений підрозділ нерезидента, то:

-копію документа, що підтверджує присвоєння коду за ЄДРПОУ;

-копію документа про реєстрацію, легалізацію, акредитацію чи засвідчення факту створення іншим способом;

2) якщо постійне представництво нерезидента утворюється відповідно до абзацу другого пп. 14.1.193 п. 14.1 ст. 14 ПКУ, то:

-копію витягу з торговельного, банківського або судового реєстру, виданого в країні реєстрації іноземної компанії, організації та легалізованого в установленому порядку, якщо інше не передбачено міжнародними договорами, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, що супроводжується нотаріально засвідченим перекладом українською мовою;

-нотаріально засвідчені в Україні копії відповідних документів щодо об’єкта або відповідного проекту українською мовою, які містять інформацію щодо функцій та участі нерезидента у будівництві об’єкта чи виконанні проекту.

Взяття на облік постійного представництва нерезидента та внесення відомостей до Єдиного банку даних юридичних осіб здійснюється контролюючим органом у день отримання заяви за ф. № 1-РПП за умови відсутності підстав, визначених п. 4.11 розд. IV Порядку, для повернення документів платнику податків для виправлення.

ГУ ДПС у Київській області

 

Переглядів: 13
 



Друк

За період січень-жовтень поточного року до місцевих бюджетів області надійшло 1,8 млрд грн єдиного податку. Про це повідомив в.о. начальника ГУ ДПС у Київській області Орест Вітик. За наданою ним інформацією, представники малого та середнього бізнесу збільшили відрахування до бюджетів на 27% або 389 млн грн порівняно з відповідним періодом минулого року.

Зокрема, очільник податкової служби Київщини  підкреслив, що на 34% зросла сума сплати єдиного податку фізичними особами-підприємцями. Так, цьогорічний показник дорівнює 1,4 млрд грн, що на 362,5 млн грн більше, аніж надійшло в аналогічному періоду попереднього року. Юридичні особи (ІІІ група) поповнили бюджети Київщини сумою у 204 млн грн, що на 13% або 25 млн грн перевищує минулорічні надходження.  Агровиробники забезпечили місцеву казну надходженнями у розмірі 291,3 млн грн. та додатковою сумою у півтора мільйони гривен.

Найбільші суми сплатили суб’єкти господарської діяльності Білоцерківського району – 332,2 млн. грн., Києво-Святошинського – 322,3 млн грн та Ірпінського – 246,8 млн грн..

Загалом на території Київщини зареєстровано 74 089 фізичних осіб-підприємців та 7 567 юридичних осіб, які обрали спрощену систему оподаткування.

ГУ ДПС у Київській області

Переглядів: 11
 



Друк

Контрафакт (продукція, яка реалізується з порушенням майнових прав інтелектуальної власності), або фальсифікат (продукція, яка виготовлена з порушенням технології, або реалізація з копіюванням упаковки та елементів маркування).

Використання для посіву контрафактного та фальсифікованого насіння може спричинити втрату до 25% урожаю.

Купуючи контрафактне чи фальсифіковане насіння, аграрії стикаються з такими проблемами як погані сходи або взагалі їхня відсутність, низька врожайність, низька якість врожаю, різнобій сорту, хвороби. У свою чергу крупні компанії-оригінатори, прагнучи вберегти свій імідж, докладають максимум зусиль у захист від підробок, використовуючи такі ступені захисту:

- тривимірне зображення-голограма (зі зразком можна ознайомитись на сайті компанії. Будь-які відхилення можуть свідчити про підробку);

- QR-код, який дозволить вам через мобільний додаток провести легку перевірку;

- індивідуальний номер (кожен мішок має свій унікальний серійний номер, який не може повторюватись);

- голограма розташована на місці, де зшивається мішок, і у разі відкриття вона саморуйнується, що унеможливлює відрізання чи переклейку голограми на інші мішки-підробки;

- термічне зшивання мішків. Така система не може бути повторно використана, що забезпечує надійну цілісність мішка під час зберігання і транспортування й унеможливлює фальсифікацію після закриття пакування.

Уберегтися від масового засилля підробок на ринку насіння можна тільки будучи добре проінформованим, і якщо у вас є хоча б невелика частка сумніву щодо оригінальності насіння, яке ви збираєтесь купувати, зверніть увагу на такі показники:

- виробник має бути включеним до Державного реєстру суб'єктів насінництва та розсадництва, який формує Міністерство аграрної політики і продовольства України. Реєстр розміщено на офіційному веб-сайті Міністерства.

- кожна компанія-оригінатор має своїх дистриб'юторів (перевірте чи поцікавтесь у компанії). Досить часто представники компаній-оригінаторів та їхні менеджери можуть знати недобросовісних продавців чи підробників насіння (існують так звані "чорні" списки);

- вимагайте Сертифікат, який засвідчує сортові якості насіння та Сертифікат, який засвідчує посівні якості насіння. До продажу не може пропонуватися насіння сорту, котрий не занесено у Державний реєстр сортів рослин придатних для поширення в Україні;

- купуйте тільки за безготівковий розрахунок, зберігаючи всі чеки та квитанції. У такому разі ви можете мати беззаперечні докази;

- перевірте всі пакувальні мішки та насіння у них. Як правило підроблене насіння фарбується неякісною фарбою, яка осипається. На мішках можуть бути голограми, роздруковані на кольоровому принтері. Номерні знаки можуть бути однаковими, або не відповідати сорту тощо;

- занижена ціна є завжди підозрою. Якісне висококласне насіння не може бути дешевим, оскільки на його випробування, тестування, дослідження компанії витрачають колосальні кошти;

- перевірте усю можливу інформацію у мережі Інтернет чи через ЗМІ. Досить часто ви зможете знайти у відкритому доступі інформацію про негативний досвід аграріїв, відкриті кримінальні провадження тощо.

У потенційного покупця насіння мають виникнути сумніви, якщо насіння пропонує "нова", невідома фірма. У такої фірми завжди наявний повний асортимент продуктів з будь-якої країни походження. Таке насіння, як правило, все з одного мішка, і все "свіже" - поточного або минулого року виробництва, чого часто не буває навіть у офіційних дистриб'юторів.

"Менеджерами" такої фірми, зазвичай, є приватні підприємці, які залишають лише номер мобільного телефону. Як правило така фірма надає "сервіс" - доставку насіння до покупця, а не відпускає його зі складу, щоб не дізналися, де виробляється фальсифікат. Дуже часто привозять 1-2 мішки для зразка на пробу. Зазвичай такі перші мішки є оригінальними, проте потім, після оплати чи перевірки справжності, доставляють решту – вже фальсифіковане насіння. Інколи такі фірми продають фальсифіковане насіння в кредит, коли авансовий платіж становить 20-50% і вже забезпечує їм покриття витрат і певний прибуток. Як правило, більшість розрахунків здійснюють за готівку, а в разі безготівкових розрахунків надають реквізити фірми-одноденки.

Існує багато способів появи на ринку насіння низької якості, контрафактного. Зазвичай для такого роду фальсифікацій використовують товарне зерно, або некондиційне насіння, фарба, "правильні" мішки та папірці, зовні схожі на сертифікати, що засвідчують сортові та посівні якості насіння. Підроблене насіння обробляють нестійким барвником, який при його транспортуванні в мішках відпадає. Також перед купівлею все ж таки пропонуємо аграріям з'ясувати як виглядає оригінальний мішок, для чого потрібно зайти на сайт компанії-виробника. Ззовні мішки можуть бути подібними, проте можливо замітити наявність або відсутність зайвих літер у логотипі бренда, або у назві насіння, або ж кольорова гамма пакування не чітка. Радимо вам з підозрою відноситися до мішків, які прошиті декілька разів.

При купівлі насіння обов'язково перевіряйте відповідність інформації у сертифікатах та на етикетці у мішку. Номер партії та країна виробництва насіння повинні співпадати. Не слід довіряти незасвідченим копіям сертифікатів, а у справжності сертифікату можна пересвідчитися через електронний доступ до "Реєстру сертифікатів на насіння та/або садивний матеріал". Отримуючи партію насіння обов'язково перевіряйте наявність двох етикеток (внутрішньої та зовнішньої).

Основні засади виробництва та обігу насіння і садивного матеріалу визначає Закон України "Про насіння та садивний матеріал". Відповідно до Закону насіння і садивний матеріал вводяться в обіг лише після їх сертифікації, кожна партія насіння і садивного матеріалу для реалізації повинна супроводжуватися сертифікатами, використання для сівби насіння, що не має відповідного сертифікату, забороняється. Суб'єкт насінництва та розсадництва позбавляється права займатися виробництвом, реалізацією, використанням насіння і садивного матеріалу шляхом виключення з Реєстру суб'єктів насінництва та розсадництва у разі систематичного грубого порушення ним законодавства у сфері насінництва та розсадництва. Накладення стягнення не звільняє винних осіб від відшкодування збитків у випадках і порядку, передбачених законом.

 

 

Головний спеціаліст – державний інспектор

відділу контролю в сфері

насінництва та розсадництва                                                                 Кузняк Р. Й.

 

Переглядів: 11
 



Друк

Сучасне землеробство для отримання високих та якісних врожаїв потребує не лише необхідних ґрунтообробних машин, якісного насіння, мінеральних добрив, палива, але і застосування високоякісних та ефективних засобів захисту рослин – пестицидів.  Пестициди – це хімічні речовини, які покликані зберігати рослини, захищаючи їх від шкідливих організмів. Застосування пестицидів допомагає контролювати бур’яни, шкідників та хвороби, захищати та обробляти продовольчі культури на етапі росту, а також забезпечувати високу якість та лежкість (здатність до тривалого зберігання) свіжих фруктів та овочів.

Пестициди вітчизняного, а також іноземного виробництва, що завозяться для використання на територію України повинні мати офіційну державну реєстрацію  та відповідати таким вимогам:

-          висока біологічна ефективність щодо цільового призначення;

-         безпечність для здоров'я людини та навколишнього природного середовища за умови дотримання регламентів їх застосування;

-         відповідність державним стандартам, санітарним нормам та іншим нормативним документам.

Згідно чинного законодавства фальсифіковані пестициди - продукція, яка не відповідає встановленим вимогам, що висуваються до пестицидів, у тому числі вимогам щодо маркування та пакування, розміщення інформації про товар на його упаковці тощо, та/або продукція, на упаковці якої зареєстрований знак для товарів та послуг використано з порушенням прав власника.

З кожним роком зростає непоправна шкода, завдана фальсифікованими засобами захисту рослин аграріям, які застосовують контрафактну продукцію. Цієї шкоди також зазнають всі споживачі кінцевої сільськогосподарської продукції, котрі стають заручниками і потенційними жертвами небезпечних пестицидів.

На відміну від зареєстрованих препаратів, які перед тим, як потрапити на ринок, проходять всі етапи реєстраційних випробувань та досліджень, то нелегальні – залишаються поза межами перевірок на відповідність нормативним документам і тому непридатні до використання. Підробки становлять велику загрозу для фермерів, пошкоджуючи посіви та підриваючи їхню репутацію, а також наражаючи людей на небезпеку під час внесення.

 

Основні види підробок:

- продаж генериків під назвою оригінальних препаратів;

- нелегальне фасування оригінальних продуктів;

- відсутність діючої речовини в імітації препаративної форми;

- зниження вмісту діючої речовини;

- продаж замість оригінального препарату невідомих речовин

 

Виробники фальсифікатів дуже швидко вдосконалюють своє виробництво слідом за компаніями – оригінаторами. Вони почали використовувати діючі речовини, аналогічні оригінальним, тару, копіювати захисні елементи – голограми тощо.  Найбільш чутливими до підробок є ринок дрібної розфасовки, кількість підроблених препаратів, призначених для роздрібного продажу населенню перевищує 55%. Причому препарат може бути як ефективним, так і не дуже ефективним. Порошкоподібні препарати підробляють додаванням пилоподібних наповнювачів або повною заміною препарату. Водорозчинний і водно – суспензійний концентрати, водний і водно -  спиртовий розчини підробляють, використовуючи воду та спирт. Емульсії та суспензії розводять технічними оливами або порошками.

Найстрашніше у фальсифікатах – невідомі, невивчені домішки, які можуть бути дуже токсичними і мати тривалу післядію, тобто пригнічувати культуру, яка буде висіватись в наступному сезоні.

Наслідки застосування фальсифікованих пестицидів:

-  часткова або повна втрата врожаю;

- накопичення залишків небезпечних речовин у харчових продуктах, що загрожує здоров’ю споживачів;

-  погіршення родючості ґрунтів;

-  шкода здоров’ю фермера під час внесення препарату;

-  зіпсована репутація фермера як постачальника якісної та безпечної продукції;

-  суттєві матеріальні збитки;

-  вроджені каліцтва;

- відсутність ефекту бажаної дії від підроблених гербіцидів, інсектицидів та фунгіцидів;

-  забруднення навколишнього середовища, поверхневих та ґрунтових вод

 

Щоб уникнути придбання фальсифікованого препарату необхідно:

-         купувати пестициди  лише в спеціалізованих магазинах  по продажу засобів захисту рослин та насіння, в офіційних дистриб’юторів відомих фірм -виробників, котрі добре себе зарекомендували на ринку пестицидів;

-           знати, що роздрібні засоби захисту рослин не розфасовуються в медичну тару;

-           під час купівлі препаратів вимагати у продавця сертифікат якості та товарний  (касовий) чек;

-         звертати особливу увагу на наявність захисних елементів на упаковці:  голограма, захисні плівки, номер партії, спеціальні позначки на кришці тощо. Оригінальну голограму неможливо зняти з упаковки неушкодженою;

-         знати, що інформація на етикетці має бути надрукована українською мовою, із зазначенням назви постачальника та його адреси в Україні, діючої речовини, назви препарату, номера партії,  ваги або об’єму, дати виготовлення та терміну придатності, найменування фірми-виробника і його адреси, регламенту застосування;

-          дата виробництва тари (каністри), що зазначена на дні упаковки, не може бути пізнішою за дату виробництва вмісту каністри (тобто самої речовини).

 

Використання завідомо фальсифікованих пестицидів і агрохімікатів є порушенням законодавства про пестициди і агрохімікати тягне за собою цивільну, дисциплінарну, адміністративну або кримінальну відповідальність згідно з чинним законодавством.

 

Переглядів: 24
 


Сторінка 1 з 2
<< Початок < Попередня 1 2 Наступна > Кінець >>

Українські новини

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Joomla Templates by Joomlashack