Головна Соціальна сфера Пенсійне забезпечення доступ до публічної інформації Відмінність понять «запит» і «звернення»
 

Посилання

Сайт Президента України
Верховна Рада України
Урядовий портал
Офіційний веб-сайт Нацдержслужби України
Київська обласна державна адміністрація
Укрінформ
Вересень 2016
П В С Ч П С Н
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    

Відмінність понять «запит» і «звернення» Друк

Слід розрізняти відмінність між поняттями «запит» і «звернення».

Ч. 2 ст. 34 Конституції України встановлює, що кожен має право вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати інформацію усно, письмово в інший спосіб - на свій вибір.

Відповідно до ст.40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

Таким чином, право на інформацію та право на звернення є окремими
конституційними правами, які мають різну юридичну природу. Зокрема, цим
пояснюється те, що порядок реалізації цих прав регулюється різними законами: Законом «Про доступ до публічної інформації» і Законом України «Про звернення громадян».

Закон визначає запит як прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні - ст. 19 Закону. Цією ж статтею встановлено, що запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.

Закон України «Про звернення громадян» передбачає різні форми звернень: пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги, які можуть містити різні за змістом вимоги, прохання чи пропозиції щодо реалізації соціально-економічних, політичних, особистих прав та інтересів громадян, фактів їх порушення, тощо.

Оскільки правовідносини стосовно звернень громадян і запитів на інформацію регулюються різними законами, то й процедурам їх розгляду властиві певні відмінності, в тому числі й по строкам надання відповіді. Термін розгляду звернень громадян визначений ст. 20 Закону України «Про звернення громадян»і становить не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Строк розгляду запитів на інформацію встановлений ст. 20 Закону і становить не більше п'яти робочих днів з дня отримання запиту.

Суть запиту зводиться до прохання надати вже існуючу інформацію (документи) і не вимагає створення у відповідь на запит нової інформації, якою володіє розпорядник.

Інші вимоги або прохання необхідно розглядати відповідно до Закону України «Про звернення громадян». Унаслідок їх розгляду при наданні відповіді на звернення може створюватися нова інформація.

(Джерело: ухвала Вищого адміністративного суду України від 22.10.2015
у справі № К/800/16368/15).

 

Переглядів: 290
 

Українські новини

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Joomla Templates by Joomlashack